Hvad laver en mødebooker

Mødebooker

Hvornår er der brug for en mødebooker?

Alle virksomheder kan have brug for en mødebooker. Det vigtigste er at man behov for at afholde møder med kunder og ikke mindst potentielle kunder. Der er to forskellige måder at have en mødebooker, enten kan man vælge at ansætte en mødebooker i virksomheden eller man kan have en ekstern. Dette skal man overveje inden man ansætter en mødebooker.
En mødebooker tager sig som regel af dataindsamling og segmentering af kunder, tilrettelæggelse af salgsmateriale, rapportering og evaluering. En god mødebooker er vigtig for virksomheden, for han er den første kontakt til de potentielle kunder og hvis man ikke kender til dit produkt eller service, får du ikke solgt noget. Derudover er det vigtigt at overveje hvem man vil have til at repræsenterer sin virksomhed. Hvem appellerer bedst til sin målgruppe, skal det være en ung og frisk mødebooker eller skal det være en mere erfaren en man vil have. De fleste finder deres mødebooker igennem telemarketingbureauer

Hvad koster en mødebooker?

Prisen for en mødebooker varierer meget. Det anhænger af hvordan man vil betale. De fleste mødebookere koster op til mindst 10.000 kr. og derudover kommer der så en pris pr etableret møde. Derfor skal man overveje meget nøje om en mødebooker er det rigtige for ens virksomhed. En mødebooker kan være en fantastisk ting for ens virksomhed, de ved præcist hvad der skal til og hvordan man skal tage kontakt til potentielle kunder. Ved at ansætte en mødebooker, kan ens markedsføringsafdeling fokuserer 100 % på markedsføringen og derfor skal de ikke også stå for at booke møder med potentielle kunder og ringe rundt. Dermed optimerer man alle afdelinger i ens virksomhed, så man ikke skal stå for flere forskellige ting i samme afdeling. En mødebooker kan hjælpe din virksomhed til nye kunder